Microsoft kupił Activision Blizzard!

You are currently viewing Microsoft kupił Activision Blizzard!

Firma Activision Blizzard nowym członkiem rodziny Microsoft. Gigant zakupił producenta gier za 68,7 mld dolarów.

W 1979 roku grupa niezadowolonych pracowników Atari postanowiła odejść z pracy i stworzyć własną firmę. Activision było pierwszą na świecie firmą zajmującą się tworzeniem gier dla innych firm, produkującą i wydającą tytuły na platformy innych firm.

Po upływie 43 lat firma Activision Blizzard została kupiona przez jednego z największych właścicieli platform w branży, firmę Microsoft, za 68,7 miliarda dolarów – jest to największa sprzedaż w historii branży gier wideo.

Sprzedaż ta jest również ogromna, jeśli chodzi o franczyzy gier, nad którymi Microsoft ma teraz kontrolę; obecnie jest właścicielem takich hitowych franczyz jak Call of Duty, Diablo, Starcraft, Candy Crush i World of Warcraft. Dziesiątki milionów fanów tych tytułów będą się teraz zastanawiać: co ta zmiana własności oznacza dla nich?

Dlaczego teraz?

Wielkie przejęcia nie są niczym nowym w branży gier wideo. Sama firma Activision Blizzard stała się jedną z największych firm zajmujących się grami wideo w 2008 roku, kiedy to Activision połączyła się z Blizzardem w transakcji wartej 18,9 miliarda dolarów. Microsoft i Sony regularnie kupują odnoszące sukcesy, istniejące wcześniej studia developerskie, aby przejąć ich własność intelektualną i udostępnić je wyłącznie na swoich platformach.

Microsoft stał się szczególnie agresywny w swoim podejściu. Tylko w ciągu ostatniej dekady dokonał wielu głośnych zakupów, w tym twórcy Minecrafta Mojang w 2014 roku za 2,5 miliarda dolarów oraz wydawcy Elder Scrolls i Doom – ZeniMax w 2020 roku za 7,5 miliarda dolarów. Po przejęciu Activision Blizzard, Microsoft jest obecnie trzecią co do wielkości firmą w branży, za TenCent i Sony.

To wszystko jest częścią obecnej strategii biznesowej Microsoftu w zakresie gier wideo, która w mniejszym stopniu polega na sprzedaży produktów do gier, a w większym na zwiększaniu subskrypcji usługi Game Pass. Podobnie jak usługi takie jak Netflix i Spotify, Game Pass daje abonentom dostęp do ogromnego cyfrowego katalogu gier w zamian za miesięczną opłatę.

W ogłoszeniu o zakupie Activision Blizzard, Microsoft pochwalił się również, że Game Pass przekroczył liczbę 25 milionów użytkowników. Przy każdym użytkowniku płacącym 16 dolarów miesięcznie, to około 400 milionów dolarów (lub 556 milionów dolarów) miesięcznego przychodu.

Z Activision Blizzard, Microsoft posiada teraz ogromny zakres nowych franczyz, które może udostępnić poprzez Game Pass, przyciągając jeszcze więcej użytkowników.

Dodaj komentarz