Unreal Engine 4.25 Wydane

  • Post category:Unreal Engine
  • Reading time:5 mins read
You are currently viewing Unreal Engine 4.25 Wydane

Wprowadzenie

Z przyjemnością informujemy, że Unreal Engine 4.25 jest już dostępny do pobrania, z mnóstwem nowych i ulepszonych funkcji dla wszystkich branż.

Dla deweloperów gier jest to pierwsze wydanie z początkową obsługą Sony PlayStation 5 i Microsoft Xbox Series X jako platform pierwszej klasy, a przez cały rok będziemy aktualizować gałąź 4.25-Plus o optymalizacje, poprawki i wymagania certyfikacyjne, aby wesprzeć deweloperów wprowadzających na rynek produkcje dla konsol nowej generacji. Funkcje obejmują rozwiązania specyficzne dla danej platformy, takie jak nowe udoskonalenia audio, wstępne wsparcie dla podsystemów online oraz wczesne wsparcie dla wymagań certyfikacyjnych TRC i XR.

Nowa Generacja

Bez względu na to, jak potężna jest twoja platforma docelowa, będziesz chciał wycisnąć z niej każdą uncję wydajności, do której dochodzi profilowanie. Samodzielna aplikacja do profilowania Unreal Insights oferuje teraz lepszą obsługę użytkownika i wprowadza Networking Insights, który pomaga w optymalizacji, analizie i debugowaniu ruchu sieciowego; dodaliśmy również osobną wtyczkę Animation Insights do edytora Unreal Editor, umożliwiającą wizualizację stanu gry i zachowania animacji na żywo.

Zespół Fortnite przeprowadzał testy z fizyki Niagara VFX i Chaosu, a te zestawy funkcji są obecnie używane w bieżących sezonach rozgrywki. Niagara jest teraz gotowa do produkcji, z nowym, dopracowanym interfejsem użytkownika oraz znaczącą poprawą wydajności i stabilności. Dostępnych jest również wiele nowych funkcji, w tym możliwość tworzenia złożonych, wielkoskalowych efektów cząsteczkowych, takich jak flokowanie i łańcuchy, a także możliwość reagowania cząsteczek na muzykę lub inne źródła dźwięku – wszystko to w czasie rzeczywistym.

News_4.25_blog_body_Image_Niagara.jpg

Fizyka i realizm

W międzyczasie kontynuujemy rozwój fizyki Chaosu i systemu niszczenia i z radością możemy powiedzieć, że dzięki temu wydaniu Chaos wspiera niszczenie, dynamikę statycznej siatki z kolizjami, płótno, włosy, kontrolę szkieletu sztywnego ciała dla przedmiotów takich jak kucyki i zapytania sceniczne. W kolejnych wydaniach jest jeszcze więcej do zrobienia.

Jeśli chcesz produkować wysokiej jakości filmy i zdjęcia do zastosowań takich jak kinematografia, materiały marketingowe lub rozrywka liniowa, nie szukaj dalej niż w naszym nowym zestawie renderującym, który umożliwia wyświetlanie nagromadzonego antyaliasingu i rozmycia ruchu. Zestaw ten obsługuje także renderowanie kafelkowe, dzięki czemu można produkować obrazy o ekstremalnie wysokiej rozdzielczości bezpośrednio z silnika Unreal Engine bez konieczności przetwarzania końcowego. Wiele zadań renderingu można ustawiać w kolejce i renderować bez interwencji użytkownika.

Do symulacji materiałów, takich jak przyciemniane szyby samochodowe i szczotkowany metal, dostępny jest nowy model cieniowania Thin Transparency oraz nowa właściwość wejścia materiału Anisotropy.

Model cieniowania Clear Coat, najczęściej używany do symulacji wielowarstwowego lakieru samochodowego, również został ulepszony; obecnie wykazuje znacznie dokładniejszą fizycznie odpowiedź na światła kierunkowe, punktowe i punktowe.

Elementy Silnika

Wierność wizualna to jedno, ale ważna jest również wierność audio. W celu uzyskania bardziej wciągających, realistycznych wrażeń w czasie rzeczywistym, silnik Unreal Audio Engine obsługuje teraz renderowanie pola dźwiękowego i przetwarzanie pogłosu zwojowego, co pozwala na wykorzystanie szczegółowo uchwyconych lub zaprojektowanych pól dźwiękowych, które kuliście otaczają słuchaczy, oraz samplowanych impulsów pogłosowych, które symulują rzeczywiste przestrzenie akustyczne.

Dla każdego, kto chce pracować z danymi LiDAR, jest teraz wbudowane wsparcie w Unreal Engine do importowania, wizualizacji, edycji i interakcji z chmurami punktów. Te realistyczne ujęcia są świetne do wizualizacji miejsc lub umieszczania nowo zaprojektowanych elementów w kontekście. Pierwotna wersja wtyczki została wcześniej udostępniona na MarketPlace. A oprócz tego, że jest zawarta w Unreal Engine 4.25, najnowsza wtyczka oferuje również nowe wsparcie dla pracy z wieloma segmentami chmur punktów przy jednoczesnym zachowaniu wydajności klatki, opcję usuwania ukrytych punktów oraz różne inne małe ulepszenia.

Dodatkowo

Kolejną cechą pozwalającą osiągnąć gotowość produkcyjną z tym wydaniem jest wsparcie dla HoloLens 2. Poza poprawą wydajności, pojawiła się nowa obsługa mieszanej rzeczywistości uchwyconej z perspektywy trzeciej osoby, nowa możliwość zdalnej obsługi HoloLens z pakietowych aplikacji Unreal Engine za pośrednictwem linii poleceń oraz początkowe wsparcie dla Azure Spatial Anchors.

To tylko kilka z najważniejszych wydarzeń w Unreal Engine 4.25. Zapoznaj się z uwagami do wydania, aby dowiedzieć się więcej i zobaczyć pełną listę funkcji.

ZOBACZ PEŁNĄ LISTĘ ZMIAN

Dodaj komentarz